Spolupráce jsou dnes velkým chytákem, jelikož firmy nemusí investovat tolik jako do reklam a kolikrát mají i větší dosah. Navíc si tak mohou konkrétněji zacílit na skupinu, ve které chtějí fungovat. Sami můžete v případě, že jste nasbírali dostatečný počet sledujících, žádat o spolupráci. Většinou se jedná hlavně o barterové, neboli ty, ve kterých vám zašlou produkt a vy jej propagujete.
Musíte však vědět, koho můžete kontaktovat a jakým způsobem dané firmě napsat. Pokud máte méně sledujících, musíte počítat s tím, že velké firmy příliš zájem mít nebudou. Avšak i v případě 300 sledujících můžete se spoluprací začít.
Nejprve je třeba určit, kam se zaměříte. Pokud chcete dělat módu, nehledejte spolupráce v jiné oblasti než je oblečení a doplňky. Stejně tak se jedná o cestování, knihy a líčení. Najděte si menší prodejce, kteří už například s někým spolupracují a těm napište. Je dobré také podpořit místní malé firmy, které tak zviditelníte a například si mezi prvními užijete jejich produkty. Navíc bývají často kvalitní a hezčí.
Než začnete psát, samozřejmě uveďte předmět. Vhodné je napsat pozdrav a představit se. Poté napište, že byste měli zájem o spolupráci. Následně napište, čemu se věnujete a přidejte odkaz na sociální sítě či váš blog.
Využijte zprávy přes email, Instagram či Facebook. Ovšem i zde zachovejte slušné chování a vyvarujte se chybám, kvůli kterým poté firmy nechtějí spolupracovat. Pokud nabídnete spolupráci pouze jedním slovem, buďte si jistí, že vám pravděpodobně neodpoví, nebo jednoduše odmítnou. Stejně tak je dobré komunikovat rychle, věcně a slušně. Při dlouhodobější spolupráci můžete navázat i bližší kontakt, za což s vámi firma jistě nebude plánovat jen tak ukončení spolupráce. Taktéž nepočítejte hned ze začátku s peněžní odměnou, ty se často domlouvají až po delší spolupráci, navíc musíte mít větší základnu fanoušků.